Aroma marketing ma wpływ na tzw. zakupy impulsowe – pobudza działanie mózgu, kieruje nasze myśli ku produktowi. Przekonać się o tym można wchodząc do… kawiarni. Zapach kawy sprawia, że czujemy pragnienie, a świeżo pieczone ciasto wywołuje burczenie w brzuchu. Gdzie jeszcze można zastosować marketing zapachowy?
Aroma marketing i jego efekty
Co możesz osiągnąć stosując w swoim wnętrzu konkretne zapachy? Doprze dobrany aromat przyciąga klientów oraz zwiększa sprzedaż. Sprawia on, że mają oni miłe wspomnienia z miejscem i chcą do niego wracać. Aroma marketing przydaje się też, jeśli chcemy podkreślić walory naszego produktu. Luksusowe zapachy w sklepach z wysokiej jakości ubraniami sprawiają, że czujemy się prestiżowo kupując je. Tak samo zadziała na nas zapach chrupiącego chleba – ślinka sama napłynie nam do ust.
W biurze i w domu
Aroma marketing zastosowany w biurze pomaga kreować przyjemną atmosferę wśród pracowników – wpływa on też na efektywność ich pracy, motywuje i pomaga się skupić. Zdecydowanie przekłada się to na późniejsze wyniki.
Stosując zapachy możemy stworzyć też odpowiednią atmosferę w domu. Oprócz bardzo przyjemnych doznań i podkreślenia przytulności w naszym mieszkaniu, zapachy neutralizować mogą te nieprzyjemną woń – zarówno z kuchni jak i toalety.